תוצאות אתגר המפלצות

זוכרים את אתגר המפלצות? להלן התוצאות, ותוספת מאוחרת מהירה. ישנם טובים יותר וטובים פחות, אבל בסך הכל, רוב הציורים מעולים ממש וגם עונים יפה על האתגר. רציתי לבחור רק חמישה, אבל כנראה שאלך על שבעה, אם לא שמונה – והיצורים הנבחרים יופיעו, כאמור, כיצורי מו"ד 4 חדשים ביוזמה משופרת 3.

בהמשך הפוסט, המחשבות הנוכחיות שלי לגבי היצורים שבחרתי, לפי סדר הופעם. פוסט דומה עלה גם בבלון דיבור.

מתנצל, לא הצלחתי להציג כאן את התמונות. אין לי מושג למה.

ענק שטנה
במבוכים ודרקונים, ענקים הם ילדיהם של הטיטאנים, יצורים שקשורים באופן הדוק ליסודות השונים, ומוצאם הוא בכבשן היסודות, מישור סוער שבו כל היסודות מסתחררים אלו בתוך אלו והולכים מכות ללא הרף. עמוק בתוך המקום הזה נמצא השאול, ממנו מגיעים השדים. ענק השטנה הוא ענק שהתקרב מדי אל השאול, והאופל הטמא שבה שינה אותו והפך את טבעו – הוא כבר אינו ישות יסודנית, אלא תפלץ מרושע שכל רצונו הוא להשמיד ולהרוס. (לא שענקים רגילים הם חבר'ה ידידותיים במיוחד, אגב)

פמוז (Fmooz)
הפמוז הוא פיה (במובן של fey, כינוי לכל יצורי הפיה שמגיעים מהעולם הקסום שמכונה מלכות הפרא; לא fairy כמו טינקרבל) ערמומי ומזיק, אם כי לא מנוול – פשוט חמדן. הפמוז מתמחה בחטף מהיר של חפצים, בין מהתיק, מהנדן, ואפילו מהיד. הפמוז מזנק במהירות בין העולם הטבעי למלכות הפרא, נעלם בין הערפילים שמפרידים בין המישורים – בתכל'ס, עבור בחור שעומד לידו, נראה שהוא נעלם בענן ירקרק ומופיע מחדש במקום אחר, בן רגע. הוא חוטף את החפץ שמושך את תשומת ליבו ונעלם שוב למקום מסתור קרוב, מזנק בשיגור ממקום למקום.

יסודן בזלת-חימה
אחד היצורים המוכרים ביותר בכבשן היסודות הוא הישות רבת העוצמה המכונה יסודן. זהו שילוב ספונטני בין שני יסודות, שהתמזגו יחדיו לצורה המזכירה תבונה וחיים. רוב היסודנים חושקים רק בדבר אחד – לגרום הרס. ככה זה כבשן היסודות, אנטרופיה FTW.
יסודן בזלת החימה הוא שילוב של אדמה ואש, הנוצר במצבים מסוימים מאוד: כאשר שכבות בזלת קשות מתחככות ונשברות תחת התפרצות געשית. הלבה זורמת בתוכו ונשפכת ממנו עם כל הנפה של זרועותיו ועם כל מכה שנפערת בגופו. הוא מכה באגרופיו החודרים ורבי העוצמה ללא הרף, עד שמרוב נזק שחטף הוא כבר לא מסוגל לשמור על שלמותו, ואז הוא מתפרץ כמו הר געש קטן וממטיר לבה וסלעים משוננים לכל עבר.

שד אחיתופל
כל השדים, ללא יוצא מן הכלל, הם יצורים פראיים ואכזריים שמעוניינים אך ורק בהרס הבריאה כולה. מקורם הוא בשאול, המקום הנורא ביותר בכל כבשן היסודות. בכך הם נבדלים מהשטנים, שהם יצורים תככניים ומנוולים באופן שונה, זוממים להשחית נשמות אנושיות, בדרך כלל באמצעות טריקים מלוכלכים וחוזים לא הוגנים. שדים ושטנים די שונאים זה את זה.
האחיתופל הוא זן של שדים תבוניים יחסית, אם כי מבחילים למדי. הם זוחלים על גחונם ומעכלים כל מה שבדרכם.
האחיתופל מעדיף להישאר בשולי הקרב, בשל מהירותו הנמוכה וגופו הספוגי. הוא מיידה באויביו יאוש והבזקים קורנים, ששוברים את מחשבותיהם ומבלבלים אותם. ואם מישהו בכל זאת מתקרב אליו מדי, הוא ניזון על מחשבותיו וגופו של האויב כדי לרפא את עצמו.

ינשוף חרדה
מוצאם של ינשופי החרדה הוא בצלמוות, העולם הקודר אשר מקביל לעולם הטבעי, המקום אליו הולכות נשמות המתים. זהו מקום מבאס ומורבידי, וינשופי החרדה ממשיכים את אותו הקו.
ינשוף חרדה עף מעל לשדה הקרב, נמנע מלנחות. נוכחותו מבשרת את מותם הבלתי נמנע של הנוכחים, והיא מספיקה כדי להחדיר בהם תחושת אימה עזה. אז הוא מבצע גיחות ומשסף את אויביו עם קרנו החדה ושיניו – לינשוף החרדה אין פה, שכן הוא אינו אוכל, אך השיניים שלו חדות מספיק כדי לקרוע דרך רוב השריונות.

רודף חלומות אסטרלי
רודף החלומות הוא סוג של שיקוץ, כינוי כולל לאוסף של ישויות שנוצרו במהלך המלחמה הגדולה בין האלים לקדמונים, בתחילת הזמן. רודף החלומות נותר רוב הזמן בים האסטרלי, נע בערפילים שבקרבת העולם הטבעי, משם חלומותיהם של בני התמותה נראים לו כמו מגדלורים גדולים וזוהרים. הוא חודר אליהם ומרסק אותם מבפנים, בעיקר בגלל שהוא יכול.
בקרב, רודף החלומות יכול לזנק לתוך שכלם של אויביו ולעשות שם שמח. הוא חמקמק ומהיר, מתקיף בשיניו האדירות ונמלט אל הים האסטרלי מדי כמה שניות, כדי להמנע מפגיעה.

לטאיש קדום, כבול שבועה
הלטאישים הם גזע של יצורים דמויי אדם, פראיים ואכזריים. כפי שנרמז משמם, הם נראים כמו לטאות גדולות ההולכות על שתיים. שני הזנים הנפוצים הם ירוק-הקשקש ושחור-הקשקש, אך הם קטנים וחלושים לעומת הלטאיש הקדום, זן של יצורים מגודלים ונדירים, שחיים באופן פרמיטיבי אפילו יותר מדודניהם החיתיים. נאמר שהלטאיש הקדום הוא אבי-אביהם של כל הלטאישים, מקור הגזע כולו.
תרבותם של הלטאישים הקדומים אומנם פרימיטיבית בבסיסה, אבל גם מורכבת להפליא. לטאיש קדום לעולם לא יתן את מילתו, מתוך אמונה שהיא אינה שייכת לו, אלא לרוחות הטבע – רק הטבע מבטיח תמיד את שקיים, כפי שניתן לראות במחזור עונות השנה, שישובו בבטחה גם בשנה הבאה. לטאיש קדום יתן את מילתו וישבע רק למען מטרה אישית אדירה כלשהי, כמו נקמת דם, כפרה, או משהו דומה. כשהוא עושה זאת, הוא כובל עצמו לגוש סלע בשרשרות ברזל, על מנת לקבע את מילות השבועה באבן החיה. אז הוא יוצא למסע אישי במטרה להגשים את שבועתו.
בקרב, הוא משתמש באותו גוש סלע ככלי נשק, ונלחם בתעוזה אדירה – הרי לא יתכן שיכשל ויפול בקרב, שכן איש לא יכול לעצור את כוחה של שבועה.

נדל משוריין ענק
בין אם זהו ניסוי שהשתבש או סיוט שהתגשם ישירות מתוך המרחב שמעבר (מישור קיום מרוחק שבו הטירוף שולט והזוועות מחרידות במיוחד), כולם מסכימים שהנדל המשוריין אינו בדיוק הדבר הכי טוב לפגוש במערות. הגרסה הענקית שלו נחמדה אפילו פחות.
מילא אם היה רק משוריין – ובמידה כזו, שחרבות בקושי חודרות דרכו וברקים קסומים ניתחים בחזרה לשולח אותם – אבל למרבה הצער, הוא גם רעיל להחריד. ומילא אם היה רק רעיל ומשורין, אבל מה לעשות, מסתבר שהוא גם אוהב להסתובב בקבוצות. ומילא על כל זה, מלבד העובדה שזהו גם יצור ערמומי למדי, שאורב בכוונה באזורים בהם שריונו מעניק לו הסוואה המזכירה את קירות המערה.
כאילו אפלת המעמקים לא היתה מסוכנת מספיק.

נקמת החורש
נקמת החורש הוא יצור פיה שמקורו במלכות הפרא, אבל ניתן למצוא אותו גם ביערות עתיקים בעולם הטבעי. זהו התגלמות רוח היער, שמטרתה לשמור על חיי היער מפני פולשים. נקמת החורש אינו בררן  במיוחד: כל ישות שאינה חית יער טבעית או יצור פיה, נחשבת בעיניו לפולש.
כוחו העיקרי של נקמת החורש, הוא השפעתו על הצמחיה סביבו. העצים עצמם יקומו וילחמו בשבילו, העשב יעלה ויתפוס ברגלי האויבים, ואפילו חיות פרא שונות יתאספו אליו אינסטינקטיבית ויעזרו לו בקרב. נקמת החורש קיים כדי לפגוע, הוא מייצג את כוחו הברוטלי של הטבע, פיזי וטהור. הוא נוטה להתקיף באופן מאוד אישי, להתמקד באויב אחד ולמחוץ אותו בחייתיות.
ניתן לראות את התהליך בו צויר נקמת החורש, כאן.

אלדרין/אלפית סיירת/נוכלת
זוהי אלדרין. אולי אלפית. כנראה נוכלת, אבל ייתכן שגם סיירת.

פורטרט עצמי
זוהי אביב אור. יש לה שיער מתולתל כזה, ושימו לב שהיא מחזיקה את ראשה בידה. כנראה כדי שלא יפול. האביב אור היא ישות יסודנית מכבשן היסודות, שמתקיפה באמצעות קריצה.

תבנית נגוע-שד
נגוע-שד הינה תבנית חדשה שניתן להוסיף לכל יצור טבעי תבוני. יצור נגוע-שד הינו יצור רגיל – לרוב דמוי אדם, אם כי לא בהכרח – שהושחת בידי מוקד רשע שדי רב עוצמה, או שאחד מהוריו היה שד בעצמו. הכוח השדי הטמיע עצמו בגופו באופן מוחלט, ואין לו כל תקנה.
בתמונה: קנטאור נגוע-שד

מבחינה מכאנית, אני מחפש שטיק מגניב לינשוף החרדה ולפמוז. אני חושב ששניהם, וגם יסודן בזלת-החימה והלטאיש הקדום, תופסים כבר נישה יפה בקרב (לפי הנתונים שיצרתי עד כה, כמובן), ורק צריך לסגור את הפינות שלהם. אבל לעומת הלטאיש הקדום כבול השבועה, שלדעתי יצא מגניב בזכות תמונה מעוררת דמיון במיוחד, אני לא מאוד מרוצה מהפלאף של חלק מהאחרים אני חושב שאפשר להגניב משמעותית יותר את שד האחיתופל ואת רודף החלומות האסטרלי, כמו גם את הנדל המשוריין הענק ונקמת החורש. התמונות שלהם טובות יותר מהפלאף שנתתי. אשמח לקבל הצעות, אבל אם אתם רוצים, אתם מוזמנים פשוט לכתוב במלואם את היצורים שמוצאים חן בעיניכם ולהציע לי לעריכה – אף אחד לא אומר שרק אנשי טקטיקה צריכים לכתוב ליוזמה המשופרת.

4 Comments on “תוצאות אתגר המפלצות

  1. אהבתי את הפירוש שנתת לענק השטנה, זה כוון שלא חשבתי עליו 🙂
    אגב, שלחתי לאביב גרסא יותר מעודכנת שלו, בצבע, שהיא גם פרסמה בבלון דיבור…  מסקרן אותי לדעת אם בחרת בכוונה לפרסם כאן את גירסת הרישום שלו, ואם כן למה (היא טובה יותר? היא מתאימה יותר לפרשנות שלך?)
    אגב, כל היצורים שציינת כאן יופיעו כמפלצות?

  2. אה, לאלאלא, פשוט לא ראיתי את הגרסה בצבע (שלדעתי היא טובה יותר) עד אחרי שכבר העלתי את הפוסט. עדכנתי עכשיו את הקישור.
    לא כל היצורים יופיעו כמפלצות, פשוט כי זה המון המון עבודה. או אולי, הם כן יופיעו כולם, לאורך יותר זמן. אני מתאר לעצמי שבתור התחלה אעשה חמישה-שישה, ואחר כך אולי גם אחרים, בהתאם לכמה שאוכל להשקיע בזה.

השארת תגובה