ברברי זועם אוכל ביצה קשה על הירח

אם קוראים את המשפט הזה הפוך, מקבלים בדיוק את אותו דבר! זה מכונה פולי-בולשיט-נום.

הברברי הוצג היום ב-Dragon, והוא נראה sweet. מבוכים ודרקונים הולכת בכיוון הנכון, מהדורה 4 עושה הרבה דברים מעניינים (חוץ מאשר דף הדמות הרשמי הגרוע, אני לא מבין למה מתעקשים לעשות אותו בלתי שמיש כל מהדורה מחדש). המכאניקה שלו מעניינת, מבוססת על שימוש בכוחות יומיים של זעם, משהו שדומה למילת המפתח עמידה מהסל"ש, שיש בעיקר ללוחמים. הברברי נדרש לעשות כמה החלטות ניהול משאבים מסוג מיוחד משלו, אבל בו-בזמן, הוא עדיין התגלמות הבחור שפשוט רץ קדימה ומרביץ. כל השחקנים שאוהבים פשוט לגרום המון נזק, (המון, המון נזק!), מאוד יהנו לשחק את הברברי, שבבירור תוכנן במיוחד בשבילם.

אבל אם הברברי הוא הסער הקדמוני (או שמא primal יתורגם לפראי או משהו כזה?), אז מיהם המגונן, הרכז והמנהיג הקדמוניים? חשבתי שהדרואיד יהיה הסער, אולי הוא בעצם יהיה המנהיג? אני מנחש שהשאמאן יהיה רכז, בהשראת השאמאן של WOW, אם כי אפשר בקלות לקחת אותו לכיוון המנהיג. בסוף הם יזמברו את התחזיות שלי שוב, ויעשו אותו המגונן.

"ביצה רקובה אחת" הם קבוצת יוצרים חדשה למו"ד 4, שכבר מצאו חן בעיני. הם מציעים למשל קונספטים לעולמות חדשים בשם worldseed, ואז מציעים למכירה חלקים קטנים מאותו עולם (גזע, מקצוע, מפלצת, ממלכה), ב-PDF במחיר דולר או שניים. הם כותבים באווירה טובה, ובינתיים הרעיונות שלהם מוצאים חן בעיני.

אני חושב להפוך את מערכת 11 הירחים שלי למשהו יותר מאורגן, לדחוס אותה ל-PDF-ים ולהציע אותה להורדה כמערכה נוחה וחינמית (ואני שגם מוצלחת ומעניינת) למו"ד 4. אתם חושבים שכדאי? אשמח לשמוע השגות לגבי המערכה או האופן בו כדאי לעשות כזה דבר.

7 Comments on “ברברי זועם אוכל ביצה קשה על הירח

  1. הברברי של מו"ד 4 בהחלט נישמע מגניב, אני ינסה ליקרא אותו פשוט בגלל שזה בדיוק סגננון הקרב שלי.
    בנוגע ל11 הירחים, אני בעד, זו מערכה מצויינת שיכולה רק לאוסיף למו"ד4 בעברית עוד חומר שימושי.

  2. נה נה נה, אמרתי לך שהברברי יהיה סער עם נק"פ גבוה!
    אבל עם קצת רצינות, הברברי הוא אכן מקצוע מרשים ועשוי היטב. בהחלט הוכחה שאפשר לשחק הרבה עם המכאניקה של 4 (וללא ספק עולה בהרבה על הארטיפיסר, שגרסת הפלייטסט שלו הייתה משעממת וחבל – מעין כהן עם רובה-קשת). ממש אהבתי את אופן הפעולה שלו, פשוט מגניב.
    באשר לשאר המקצועות שם בסל"ש, השאמאן רכז עם טוטמים אזוריים או מנהיג עם ברכותהשראה רוחנית. הדרואיד לא יהיה מנהיג – הוא כנראה דווקא המגונן (שינויי צורה) או הרכז (שליטה בטבע, אולי זימונים), אולי בכלל מקצוע עם שני תפקידים, שתלויים בבילד שבחרת לך (מגונןרכז).

    אוסיף גם שאמרתי לך ש-Primal זה מקור כוח טבעי שכזה. הרי כתוב בסל"ש הראשון שיהיה מקור כוח Elemental, והוא בוודאי יהיה קשור לקדמונים. פראי נשמע כמו תרגום טוב, אבל כדאי לראות קודם מה היחס של השאמאן והדרואיד אליהם. בראשיתי גם יכול להתאים, ושומר על הפירוש של המילה בלי להתקשר לקדמונים (המילה יכולה להתקשר לאלים באותה המידה).

    באשר ל-11 הירחים שלך, אני בעד. כמובן, תצטרך לחשוב על הגזעים הקיימים ומיקומם בעולם, עכשיו כשעוד ועוד גזעים זוכים למידע מלא בסגנון הסל"ש.

  3. אה, ברור ש-primal הוא מקור כוח טבעי, ידענו את זה מראש. אבל "פראי" מתנגש עם מלכות הפרא, וכאמור, כדאי לראות איך בעצם מיושמים המקצועות והפלאף שלו. אבל primal ו-primordial קרובים אלו לאלו גם באנגלית, אז לא ראיתי סיבה להשתדל להמנע מזה בעברית. נכון לעכשיו זה עדיין קדמוני, עד שנראה מה אומר הסל"ש 2.

  4. בקשר ל11 הירחים- יש מעט מאוד מידע על זה, אמנם המידע שיש כתוב בצורה תמציתית ומעולה ומבהיר את העניינים בול, אבל דרוש עוד מידע בשביל מה שאתה רוצה לעשות.
    אולי בתור world seed כמו שעושים באתר שנתת, אבל בתור עולם מעררכה בהחלט לא.

  5. עידן, ההנחה היא, כמובן, שבמידה ונרצה להפיץ אותו כעולם מערכה פרופר, נרחיב אותו לפני שנארוז אותו בקובץ ונשלח על פני האינטרנט.
    כרגע המחשבה היא לכיוון של world seed, אבל בפורמט אחר מזה של one bad egg.

  6. אבל אמרתי לך שהוא יהיה סער.

    והחפיצן (ארטיפסייר) כל כך לא "כוהן עם רובה קשת" – אני משחק אחד והוא מגניב תחת.

השארת תגובה