שיחקנו מו"ד 4, והיה שוס

אתמול בערב נפגשנו, זוכי טורניר המו"ד ואנוכי, לשחק לראשונה במבוכים ודרקונים 4 – והיה מצוין!

הדמויות יצאו בעקבותיו של המורה הרוחני שלהם, שנעלם לפני מספר חודשים בחיפוש אחר קברו של דרקון והאוצרות שלבטח חבויים בו. בדרך למקום ארבו להם קובולדים, והתחיל הקרב הראשון של מהדורה 4.

כל סיבוב היה משהו מגניב אחר: הקוסם מפגיז בלחש פיצוץ אזורי ("מסתבר שאני יכול לירות כמה כאלה שאני רוצה"), אביר-הקודש כופה על הקובולדים להתמקד דווקא בו ("בכל פעם שהם לא מתקיפים אותי הם סופגים נזק! אני מת על הכוח הזה!"), הנוכל והלוחם עושים כמויות אדירות של נזק (יחסית למה שהתרגלנו לדרגה 1, כמובן), ועוקפים את האויבים או מפלסים דרך בינם, והכוהן מרפא את האחרים מבלי שנאלץ לעצור לרגע בהתקפות.

גם אני בתור שה"מ נהנתי: היו מספר סוגים שונים של קובולדים, לכל אחד יכולות מעט שונות, וכולם נעים בשדה הקרב במהירות וללא הפרעה, כמו שהיית מצפה מיצורים קטנים וערמומיים. בנוסף, לקובולדים הקשוחים יותר היו כמויות מדהימות של נקודות פגיעה (ביחס למהדורה 3.5), כך שהקרב נמשך זמן מה והאקשן לא נגמר פשוט תוך רגע. גם היו המון מהם והם עשו כמות מרשימה של נזק, כך שהחבורה הרגישה לחוצה למדי כל הדרך.

אותם שחקנים משתתפים גם בפגישת "העיר הכבולה" הקבועה שלנו, וכבר התחלנו לדבר על האפשרות שנעבור למהדורה 4 במהלך השבועות הקרובים, אחרי שלכל אחד כבר יהיה ספר שחקן משל עצמו. אין ספק, זה היה מפגש נהדר.

ומתי כבר יהיו אצלנו ספרי השיטה? אל דאגה, אנחנו מתכננים פעילות מיוחדת לקראת ההשקה של מו"ד 4.

23 Comments on “שיחקנו מו"ד 4, והיה שוס

  1. אני חייב להוסיף, אני נהנהתי מאד, אבל אחרי המשחק (בדרך הבייתה) הייתי בהלם קרב, למה ?
    כי אמרתי לעצמי, אלירן – אתה שיחקת עם דמות מוכנה מראש של כהן… תאר לעצמך מה היה קורה אם אתה היית בוחר במה להתמקד בדמות … 🙂
    זה היה פשוט מטורף ומוטרף – הקרבות זרמו, ובתור כהן הייתי צריך לקפץ בין נקודה לנקודה להתחיל לרפא את כולם !
    וכמובן את מתן, שהחליט משום מה שהקוסם שלו צריך ללכת נורא-נורא אחורה מאחורי כולם…. כי בדיוק אחרי זה, איזשהו קובולד חמקן תפס אותו בצד .. ואז, טוב – זה כבר סיפורם של הBURNING HANDS 🙂

  2. ברגע שמו"ד 4 הופכת לידועה בציבור – ה-6.6 אם אני זוכר נכון – נתחיל להריץ כאן הרפתקאות ברצף, וכולם יהיו מוזמנים. ניתן גם הסבר מלא על השיטה, כמובן.

  3. אלירן, על מי אתה עובד? 🙂
    קיבלתי 4 נזק, והקובולד קיבל 20 בקוביה, אל תתלהב 🙂
    אני הקוסם הראשון של מהדורה 4!

  4. תיקון:
    אני הוצאתי 20 בקוביה על הקובולד, שהפך בזכותי לברביקיו 🙂
    יחי הקוסמים! 🙂

  5. כולנו עשינו המון המוני נזק וכבר כולנו הזמנו את השלישיה של הספרים לקניה. אני בונה על זה שעד סוף עונת המבחנים נתחיל לרוץ עם מהדורה 4.

  6. יהודה, זה סוף עונת המבחנים עם ניצה או לא ?
    מכל השטויות שאנחנו עושים מחוץ לעולם המו"ד – למה אין לי איזה מבחן על משחקי תפקידים וקופסא… זה היה יכול להיות מאד משעשע 🙂
     
    וכן, אני מאד בעד לעבור ל-4. ריבאן הנוכל שלי יהנה מתוספי דמות היסטרים !
    (ואולי הוא לא יהפוך לקוטג' כל כך מהר… )

  7. עזוב זה סוף עונת המבחנים עם אלברט.
    מה אתה מדבר על תוספים בשבילך? הדמות שלי תהיה ענקית (יותר נכון בגובה הצודק).
    אבל מה שנחמד שדמות מסויימת אצלנו תתבאס לגמרי בגלל השיטה החדשה (יותר נכון שתי דמויות אבל אחת אני בטוח שתסדר)

  8. את האמת דיברתי על הברברי עם העז אבל כשאתה אומר את זה, אז יש משהו בזה. 🙂

  9. נכון עכשיו אני נזכר,
    שניה לפני שהלכנו נתת שם לדמות שלך…

    הזוי אתה ילד

  10. זה נשמע כמו הרבה כיף !!
    אני מאוד שמח שההרפתקה הראשונה שלי תהיה במו"ד 4 .
    כי החוקים שקראתי במו"ד 3.5 היו ממש מסובכים , ולא הבנתי איך אפשר לשחק את המשחק כשכל פעם צריך לחזור לספרים ולבדוק את החוקים.
    מקווה לקנות את 3 הספרים…

  11. קודם כול הבהרה לא ואני חוזר לא חשבתי על דריזט שיצרתי את דולומר וזה שאתם מקנים בקמות המקות הקיתיות שלי זו בעיה שלכם.
    שנית אני מצתאר ליות פרקלית השטן (לרוב אני כאוטי טוב) אבל משעו התפספס ב4 אכן זהי שיתה מדהימה אבל זה כבר לא מרגיש מו"ד כאחד ששיחק בכול הגירסעות עד כו זה מרגיש כמו משחק אחר הכל גדול מדי וחזק מדי בנוסף השתה כבר לא ראליסתית באליל אחד הדברים שתמיד אהבתי במו"ד(בימיחד ב33.5)  הוא החס של ראליזם למשחקיות שלצארי הופר לחלותין. 🙁

    נ.ב.
    מתי רוזרים לעיר הקבולה

  12. חן אתה סתם מתבכיין על זה שעכשיו אין משמעות לסוג הנשק בקריט' אז אין לך שום סיבה להסתובב עם שני סימיטרים ללא הסבר הולם.

    ואחרי מחשבה עמוקה אני מאוד בעד השיטה הזו, היא הרבה יותר הגיונית, אף דמות לא נהית חזקה יותר מאחרות רק בגלל שהיא מכשף או Whatever. לכל דמות יש את היכולות שלה ולכן היא מדליקה בהתאם ויוצרת מצב שאם אתה לא משחק את מה שבנו לך הדמות בעצם תאבד מכוחה. רק לחשוב על משחק עם מצביא שאומר מרחוק מה לעשות, לוחם שמסמן דמות אחת, פאלדין אחרת וכהן שלישית (ועל כל מכה שלו הוא מרפא אחרים, סתם כי בא לו), הקוסם מאחורה יורה קסמים שמאוד הגיוני שיהיה לו הרבה מהם כי הם ממש חלשים והנוכל (או גנב) הולך בין כולם ומוריד את האויבים אחד אחד. גורם לי להזיל ריר בכמויות.
    אז חאלס להתבכיין. נכון שהדמויות חזקות יותר אבל כולם חזקים יותר בהתאם.

  13. אני מצטרף אל יהודה, בהתחלה נראה שהשיטה החדשה קצת ערבבה את העולם המוכר, אבל מצד שני היא עדיפה יותר בכמה רמות (על פי מה שהספקתי לראות).
    אומנם יש דברים שהם "רנדומלים" או "ריאליסטים" שירדו, כדי לפנות מקום לשיטה יותר שחיקה, כלומר, בעלת יכולת משחק יותר קלה (הרחבה כשהשיטה תצא). יותר נוח להריץ את המשחק ויותר נוח להבין מי-נגד-מי, יש פחות התפזרות, מה שקצת חטא בו מו"ד 3.5 – הדברים יותר ממוקדים.
    מה שכן, גם השינוי לא בהכרח משנה, מכיון שכמו שיהודה אמר, כולם שודרגו בהתאם. ואני חשתי כך במהלך הקרב שלוחצים אותי לפינה, שצריך לרפא פה ושם, וצריך לקפץ בין פה ושם ולא רק להיות מונוטוני בפעילות, גם הגנב עשה דברים נפלאים כמו שגנב עושה – ולא היה "סתם עוד אחד" 😛
     
    בקיצר,
    אני ממליץ ^^

  14. איך זה הגיוני מהדורה ארבע עוד לא בחנויות בארה"ב ולכם יש ספרים מה זה אתם פרצתם למפעל שלהם וגנבתם ספרים תסביר לי מאיפה!!!!!

  15. אין לנו ספרים, אנחנו זכינו בתחרות המו"ד (חפש פה בבלוג)
    הפרס היה לשחק בגרסה חודש לפני כולם ^_^

השארת תגובה